Mai mult pulp

A fost odată ca niciodată, în perioada când râsul diabolic încă mai speria pe cineva, un nene numit Walter B. Gibson, un magician profesionist care a ajuns să scrie ficţiune pulp şi să lanseze revista The Shadow. A fost primul care a introdus personajul într-o povestire. Si-a bazat personajul pe naratorul teatrului radiofonic din cadrul Detective Story Hour, şi a scris, iar revista şi-a deschis coperţile pentru o sumedenie de scriitori pulp. Printre ei a fost şi un anume numit Henry Ralston.

A fost altădată, ca niciodată, un alt nene numit Lester Dent. S-a născut pe 12 octombrie (balanţă, yay!) 1904 şi a publicat prima povestire (“Pirate Cay”) în revista Top Notch din septembrie ’29. Acum are propria sa pagină MySpace, dar nu ne interesează asta. A avut un atac de cord în ’59 şi l-au îngropat în cimitirul La Plata. Şi asta ne interesează mai puţin. Ceea ce prezintă interes, momentan din punct de vedere scriitoricesc, este că îl cunoştea pe Henry Ralston.

Astfel, a luat naştere Doc Savage (a.k.a. Clark Savage, Jr.) – din scriitura lui Dent şi banii lui Ralston, câştigaţi din revista The Shadow. Este ceea ce wikipedia numeşte generic “a reinassance man”, înglobând mai multe profesii, multe dintre care nu au încă un doctorat oficial (e.g. aventurier – Doctor in Adventure!). Are un Fortress of Solitude în ţinutul gheţurilor – şi astfel fac legătura cu postul anterior, da, şi Superman are un Fortress of Solitude, doar că Doc Savage a fost înainte.

Şi aşa, pe cărări lăturalnice către scriitura pulp, citind despre Doc Savage şi the Shadow pe aici, am ajuns eu să dau peste sfaturile lui Lester Dent despre cum să scrii o poveste pulp în 6000 de cuvinte. Asta voiam să vă arăt, de la bun început, dar am zis să fac o introducere. Chestiile pe care trebuie să le ţineţi minte şi pe care trebuie să le menţineţi pe cuprinsul poveştii sunt următoarele: suspans, erou chinuit, logica evenimentelor şi peste tot trebuie să se simtă “a sense of menace”. Nu ar trebui să fie foarte greu (it’s so dumb, it might actually be brilliant, and it might actually work) aşa că în viitorul apropiat mă gândesc să scriu o treabă din asta.

This entry was posted in Comics, Ramblings, Writing. Bookmark the permalink.

3 Responses to Mai mult pulp

  1. dorinlazar says:

    Un pic clişeistic, un pic plictisitor, dar per total sunt nişte sfaturi chiar faine 😛
    Evident, o să mă dau mare cu ignoranţa mea şi o să-ţi mărturisesc că habar nu am cine e Doc Savage. 🙂

  2. Robert says:

    De aceea am inclus acum un link la ce zice wiki – in parte pentru ca mi-e lene sa elaborez, in parte pentru ca momentan imi place mai mult The Shadow. 😀

    La fel cum romanele pulp i-au avut pe The Shadow si pe Doc Savage, asa si comicurile i-au avut pe Batman si Superman, si multi altii – majoritatea inspirati din epoca pulp, anterioara lor. Il avem pe Indiana Jones, de exemplu, pentru ca Lucas si Spielberg au citit Doc Savage. 😀 It’s good to know.

  3. dorinlazar says:

    Şi ne place tuturor Indiana Jones. 🙂 Am înţeles 🙂

Leave a comment